myslzdrowo.pl

myslzdrowo.pl – zdrowie, uroda, sport

zdrowe przekąski dla dzieci
Lifestyle

Uczymy zdrowego żywienia

Pewnie i my pragniemy, by nasze pociechy zawsze porządnie się odżywiały. Wiemy jednak, że sporo zależy od nas samych i tego, czego je nauczymy. Musimy być świadomi tego, że nikt nie wykona tej pracy za nas i powinniśmy przygotować się na ten czas nauki zdrowego żywienia. Jednak zdrowe przekąski dla dzieci to nie jest tak trudny temat, jakby się mogło nam wydawać. Wystarczy trochę chęci oraz wiedzy, by naprawdę wiele zdziałać i pokazać naszym dzieciom, że warto sięgać po wszystko, co jest zdrowe.
Cała nauka zdrowego żywienia zaczyna się już w czasach niemowlęcych, gdy dziecko uczy się pierwszym smaków tak różnych od znanego mleka. Dlatego powinniśmy świadomie do tego podchodzić i nie proponować na sam początek słodyczy, ponieważ wtedy niczego nie nauczymy naszej pociechy. Zamiast więc batonika może zaoferować bakalie. Ale to i tak nie na sam początek. Przygodę ze zdrowym żywieniem zaczynamy od poznawania warzyw. Możemy podawać dziecku gotowanego ziemniaka, marchewkę czy kalafior. Najlepiej jednak coś, co nie jest ciężkostrawne i co dziecko może zjeść, trzymając to w ręce. Na początku nie będzie to łatwa nauka, ale z czasem wszystko dobrze opanuje i przekona się, że to naprawdę dobrze wychodzi. W każdym razie dziecko powinno to samo trzymać i poznawać, jak wygląda technika jedzenia takich rzeczy. Lepiej stawiać na całe warzywa niż na rozdrobnione, gdyż dzięki temu dziecko może uczyć się korzystać z żuchwy i po prostu lepiej będzie sobie potem radziło.
Po warzywach przyjdzie pora na owoce. Tutaj też trzeba to robić ostrożnie i odpowiedzialnie. Warto też pamiętać, że owoce mogą być uznane za zdrowe przekąski dla dzieci. Suszone banany czy jabłka świetnie zastąpią chipsy. Warto też zerknąć na przepis na zdrowe lody, gdzie nie wykorzystuje się cukru, ale właśnie same owoce i ich naturalną słodycz. Przekonamy się, że to wszystko nie jest trudne do wykonania, a możemy naprawdę wiele dać w ten sposób naszemu dziecku. Dopiero po jakimś czasie możemy w końcu wprowadzić słodycze. Jednak przy tym warto pamiętać o umiarze. Dziecko nie może się nimi przejadać. Dlatego warto jak najczęściej podsuwać mu zdrowe przekąski dla dzieci, które będą smaczne i wspaniale wypełnią czas. Poza tym najlepiej samemu je przygotować, ponieważ wtedy mamy większą pewność, że trafimy na naprawdę zdrowe przekąski, a nie takie, które mimo wszystko zawierają cukier lub jakieś słodziki, które nie są za zdrowe dla naszej pociechy. W każdym razie czeka nas samych długa droga nauki i poznawania, jak to działa.

replix.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *